onsdag 23 december 2009

Happy ending



Nu bor vi bara ihop i ca 3 minuter till, sen skiljs vi åt. Vi tänkte fira av vår vistelse tillsammans med ett gemensamt blogginlägg. Dessutom så har vi ju missat att summera vår dag hos marmor Ritva ju! Linneas padre y hermanos skulle hämta upp oss kl 16.15 här i Alvik, men först skulle de komma upp och se hur jag (Fruf som skriver nu) har det hemma hos mig och se vart deras beloved familjemedlem spenderat de två senaste veckorna. Vi stresstädade (stackars Li kämpade verkligen, asbakis som hon var) och vi var precis färdiga till kvart över. Bara det att dom aldrig dök upp. I vanlig ordning kom min käre morbror lite sent, så tio i fem lämnade vi alvik (utan den där titten, den hann vi inte med då). Klockan fem skulle vi vara hos marmor i östberga med mcdonalsmaten. Ja, det ingår i vår tradition att äta mcdonaldsmat dagen innan julafton hos vår marmor (farmor & mormor = marmor). Det kommer ursprungligen från att det kommit upp i nån konversation att Ritva inte käkat på MaccieD, och vips, så blev det vår jultradition. Dock tar vi i alla fall med maten hem till henne, haha, ännu galnare tradition om vi typ suttit på mcdonalds, chillat och öppnat lite paket! Haha, kan verkligen se det framför mig med vår släkt dock. Det blev inte den 23e i år heller, för det fuckade sig med en eller två bröders jobb, så det blev i söndags, den 20e.

Janne hämtade upp oss i alla fall och vi drog till McD. Väl där storhandlar vi och tjejen i kassan och jag låg inte på samma våglängd. Jag är en chicken burger-tjej (ni vet 15:- st, tastes like heaven). När det var dags för min beställning så pekade jag på burgaren, sa rätt namn (typ mc chicken junior) och hon fattade ändå inte vilken det var. Inte ens när jag sa priset också. Men jag fortsatte berätta samma sak om och om igen på mitt mest pedagogiska sätt och till slut lossnade det! Victory! Fick mina burgare till slut. Riktigt lika bra gick det inte för Liney. När vi kom till mormor och skulle dela upp maten saknades hennes sallad. Yey... Lagom kul! Haha, men krutongerna, dressingen och ett bröd som såg ut som en läskig mcd-paj fick hon med! Bakistrollet var dock inte särskilt hungrig men min mor försåg henne med en cheeseburgare, det var ju hyvens! Jaja, tillbaka till vår marmor. Hon är rätt crazy. Inte senil eller så, mest ganska flippad. Som sagt, ingen bullmormor. Man uppskattar henne mer och mer för varje år som går typ. När vi kom var det hockey som gällde för hela slanten. Sverige - Finland. Alla i våra familjer + marmor är ju mer eller mindre både svenskar och finnar, så det var ju en passande match. Marmor skrek högst av alla när finland gjorde mål (haha, hon var i för sig den enda som skrek). Tur för oss att Finland vann, annars hade det väl inte blivit några paket. Presenterna vi fick skulle jag aldrig ha velat gå miste om.

Saken är nämligen den att marmor aldrig någonsin har gett oss presenter, vi får alltid pengar (enda undantaget var förra året när vi fick hennes gamla grejer, typ iskuber). Det är ju såklart trevligt, men hennes julklappar var extraordinära. Min (still Fruf) storebror fick en hemtelefon, Lineys bröder fick systembolagspresentcheckar och jag och Li fick... Nattlinnen! Hahaha, allstå jag dör! Randiga, för stora, jätteurringade som räcker enda ner till fötterna! Alltså, mormor vill inte att vi ska få till det! Hahaha, jag dör! Vi ser ut som psychotwins i våra vackra nattlinnen. De två personer som fått se oss i de där plagget ska känna sig speciella, underbara och lyckligt lottade! Det går liksom inte riktigt att beskriva hur ful man både är och känner sig i våra jumboklänningar. Vi ser dock långa ut i dem i alla fall, yey, det gäller att vara positiv! (Nu förstörde jag Linneas teori om när man ska använda de och dem, hahaha!)

Sen langar hon ju sköna kommentarer, som att hon sa att en man på tv hade pedofilöron. Eller "Man kollar ju på backhoppning för att man hoppas att nån dör". Så jävla ärlig alltså, haha! Hon blev inte särskilt glad för vår present, den senaste Harry Potter-filmen. Hon ryckte på munnen och lade ner den på bordet och ville ha nästa present. Alla hade blivit gladare om vi hade bytt presenter med varandra misstänker jag. Dock har nattlinnena skänkt mycket glädje. Jag fick även ett fint förkläde, men det ska man se live.

Oj, det här blev ju aslångt. Men när man bara träffar marmor en gång om året typ så kan hon få ett långt inlägg tillbaka. Jaja, vad mer? För att summera Lis vistelse här i Alvik kan man ju säga magsjuka, glöggmys, salongshäng, strand, sunes jul, nissene på låven, svedmyra, konstig, efterfest, julklappsshopping, nattlinnen, emil-y, mattlo och en massa annat nice. Dessutom lyckades jag med mitt mission som wingman så jag är fett nöjd! Nu slipper ni mig på den här bloggen på ett tag, så nu blir ni nog happy! Får se till att Li börjar uppdatera normalt nu när inte jag uppehåller henne med annat skoj. Nu ska jag njuta med Li den lilla stunden vi har kvar. Yey! Mamma ringde nu och sa att vi ska käka pizza! Yeyeyeyeye!

Tjoflöjt!




Yours truly, grottmongot ovanför!

Inga kommentarer: