tisdag 22 december 2009

Höstmonstret

Alltså, min kusin är ju en sjukt dålig bloggare. Hon har kanske dålig självkänsla och tror att hon skriver sakta på datorn *knappeli-knappeli-knapp* (det där simulerade alltså ljudet av tangenternas underbara hamrande). Det är nu ni läsare ska starta en fb-grupp för att få bort li från den här bloggen! Tillsammans är vi starka!
Liney sitter och är väldigt söt i dagens outfit nu. Väldigt mycket lager på lager, mönstermix och retrokläder. Dessutom en och annan present från marmor.

Nu ska hon svara på ett ångestsms från igår, haha, så jävla dålig. Eller, det är ett snällt sms som ger ångest. Eller ja, du förstår nog. Kanske. Jag fick sms av min chef igår... Jag har fan inte svarat på det heller, dålig stil! Men jag är ju också kroniskt dålig på att svara på sms, jag glömmer att folk vill ha svar snabbt typ. Asjobbig människa, indeed!

Har redan varit och handlat idag. Hata att bo i bromma när varje julpappersrulle kostar 25:- Nära att det blir presenter inslagna i Mitt i bromma (den enda tidningen vi har här hemma), men nej, för jag är guds bästa barn. Alla julklapparna är färdiginhandlade nu i alla fall! Yey! Hatar att gå i affärer. Liney fick förresten en snilleblixt igår och ville att vi skulle byta våra julklappar halv två på natten. Oinslagna. Inte stämning. På onsdag kör vi lilla julafton här istället :)

Ikväll kommer Emil-y hit och jag ska make it up to her att jag inte gjorde hennes lördag fantastisk (jag har aldrig haft hybris). Mysigt! Jag försöker få Li att diska, har försökt med att ge henne frukost och allt men hon bara struntar i mig. :( Nu ska hon duscha istället. Jahaja. Solidariskt, verkligen.

Min mobil fungerar förresten igen! Happy panda! Fast vårt förhållande är något ansträngt efter den här trippen. Jag kan inte lita på honom ordentligt. Det här kommer sluta med att jag går igenom hans inkorg efter sms från andra, får konstiga telefonssamtal av mobiler som piper i bakgrunden och bägaren kommer att rinna över om jag hittar andra minneskort i hans nattygsbord. Det här kommer att gå utför, det känner jag nu. Tiger Woods stilen. Man kan ju inte leva i en relation utan tillit. Men jag kan underhålla mig med honom tills jag hittar någon annan.

Annars då? Min fina vän Matilda var här igår. Hon bor ju numera i Värmland men är nu back in town! :D YEY! Vi satt uppe länge och diskuterade fördomar, cynicism, feminism och en massa annat. Välbehövt. Jag är förresten ledig fram till den åttonde och jag dör lite av lycka. :D Har i alla fall planer varje dag fram till den 26e, när baba kommer hem, vill göra det bästa av mina lediga dagar!

Wiie, nu ska hon börja med disken! Och jag ska städa :( Men jag langar partymusiken så blir det inte lika painful!
Jag langar en dagens outfit 90-talsstilen! Puss in boots!

Inga kommentarer: