söndag 30 augusti 2009

väntar på liiiiiivet

Jahapp, då var man arbetslös igen då. Funkade inte med spanskan så nu sitter jag här hemma, lite trasig och inget hopp om livet. Okeeeej inte så illa kanske, men nästan. Har sökt typ tusen jobb iallafall, så känner mig inte helt värdo (y)!

Popaganda i helgen då. Fredagen var köwl, fast vi såg knappt något band. Drog till nöjesguiden-grejen på Marie Laveau där drickan kostade 25 spänn (= jag blev FÖLL). Blev fotad av en sån där mingelfotograf kommer jag ihåg *KÄNDIS!!*. Sen drog vi tillbaka för att vi skulle hinna se lite av mgmt, men det tog slut precis när vi kom fram, haha. Och juste, gjorde ett major fall där jag snubblade över ett jävla betongblock precis på vägen där alla gick, så jag ramlade typ baklänges rätt in i massa människor och hörde någon brud som ba "MEN HERREGUD!!" och sen hjälpte mig upp. Alltså, varför skulle jag inte älska mig själv? Och juste igen, jag och frida hälsade på niotillfem och typ "azzå vi läser din blogg och den är JÄTTEBRAAAAH" hahaha, alltså ååååh, bara jag och 15-åriga poppandor som gör sånt. Sen drog jag och több vidare till en lägga vid rådmans och chillade och lekte med en killes hamstrar. Hamstrar är fan underskattade djur...partyanimals fo sho! Hahaha, apropå hamstrar. När vi var på Liseberg och stod i kön till någon attraktion (det heter attraktion och inte karusell era hjärndöingar! >:c) så var det något litet kid som stod och pratade med sin bror typ, och så sa han: "Du vet när det pirrar så där mycket i magen? Det är för att det är en hamster som springer runt och kittlas i magen!" Hahaha, okej det lätt fett okul men det var så klockrent, och hans min också...ASSÅ NI SKULLE VART MÄ!

Iallafall, drog hem och sov i 4 timmar och var sen tvungen att åka iväg igen för en hel dag av funktionärarbete. Det var kallt och seeegt. Men fick iallafall en rätt soft uppgift, behövde bara stå och mäta ljudnivåerna på spelningarna så fick se alla band. Miike Snow var grymt och Krunis var också rätt nice. Men ah, fan, no more funkis på festival I TÄLL JO! så jävla otacksamt och onice. Haha, just det, en som jobbade med oss hade tatuerat in "åre 2009" på vaden....hur fan tänkte han undrar jag? För det första, visst Åre kan väl vara trevligt om man gillar skidåkning, barnfamiljer och afterski, men inte så jävla värt så man gör en tatuering av det? Och liksom, om man nu väljer att göra en tatuering, och av någon jävla anledning väljer att tatuera in en plats, varför väljer man Åre? Okej, typ Barcelona hade inte heller vart så okej, men ändå lite mer accepterat. Fast jag ska väl inte klaga, fula tatueringar gör ju livet lite mer värt att leva. no no, back to arbetslösheten! BAJ BAJ!

Inga kommentarer: