torsdag 10 juni 2010

POLITIX

alltså dagens lol. mange schmidt (hej jag är 160 cm lång, skriver hiphoplåtar på bara en halvtimma som innehåller lyricsen "man kan tappa lite hår och må dåligt men om man vill va fin så måste man ju tåla lite"..man ba COOL..T?), wille crafoord (ba vem?) och sofia talvik (jag repeterar, vem?) har gått ihop och skrivit en låt för "nya" moderaterna ("nya" moderaterna my ass). så himla ball text också.

haha, så kollar man vilka artister som hänger på andra sidan med typ feministiskt initiativ osv. mange schimdt och crafoord VS the knife och robyn liksom...ba TUFF MATCH DET DÄR!

och så lite feminism på det! asså HUR kan man inte älska guddis efter det här klippet?


gah apropå det fick jag igår prata med en prenumerant som tyckte vår tidning innehöll för mycket "feminism och annat skit" (en gubby runt 65 VAD ANNARS?). han tyckte feminismen förstört hela vårt samhälle eftersom kvinnor tvingas ut i arbetslivet och att det är bättre att de jobbar i klädaffärer än som poliser typ. "lilla gumman" kallade han mig också. don't know about you men jag tycker det känns rätt gött att den generationen dör ut om några år.

sen hörde jag nyss rebeccafiona-singeln (ba efteeer jag vet). inte för att jag fastnade något särskilt för låten, även om jag tror att det är en sån som "växer" (tror att jag är musikrecensent), den är ju verkligen inte dålig liksom! haha aja HURSOMHELST så tycker jag verkligen inte att de förtjänar all the hatin de fått (ba vad fan?). som de säger i en intervju, ingen tror att det är de själva som skrivit låten (hade någon trott samma sak om det varit två creddiga killar? don't think sooo), men så fort det kommer upp några unga, talangfulla och snygga tjejer ska man dit och ifrågasätta och kritisera direkt. INTE COOL HÖRNI! kolla in deras blogg, jag gillart! hur många creddiga hipsterbloggare är det liksom som tar upp politik och kloka åsikter i sina bloggar? (alltså BRA politik för fan, inte typ paow och blondinbella..FÖRSTÅR NI VÄL!!!)

senaste statistiken visar att den rödgröna sidan leder, så ni som är inne på att rösta blått i höst..kolla första videon igen och ta in lite av den infon WON'T YA?

PUSS PÅ KATTNOSARNA!

2 kommentarer:

julia sa...

alltså gudrun!! bästa kvinnan. såg du intervjun med henne i nöjesguiden för ett tag sedan? man vill ju bara krama henne alternativt bli adopterad av henne. eller både och.

Linny sa...

JA! asså finns fan ingen klokare och bättre än guddis <3